
Şube Müdürümüz Hakan AĞAÇ'ın başkanlığında oluşturulan 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme İlçe Komisyonu' aracılığıyla, programın sahada uygulanışını yakından görmek, değerlendirmek ve sürece dair bilgilendirme yapmak amacıyla, Çumra Cumhuriyet Anadolu Lisesi ve Saliha Onbaşı İlkokulu/Ortaokulu ziyaret edilerek öğretmen ve öğrencilerle biraraya gelindi.
Ziyaret sırasında öğretmen ve öğrencilere Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne dair bilgilendirme yapan şube müdürümüz Hakan AĞAÇ, şu sözlere yer verdi:
'Adalet, hikmet, merhamet, iyilik, doğruluk, çalışkanlık, faydalı olmak ve güzellik gibi değerler üzerinde yükselen bir medeniyet mirasına sahip olan milletimiz; Türkiye Yüzyılı'nda eğitim adına kararlı adımlarla geleceğe hazırlanmaktadır. Türk eğitim sistemi bütün ideolojilerin üstünde millî bir şahsiyetin oluşumuna katkı sağlamak ve millî bilince sahip şahsiyetlerden oluşan bir toplum oluşturabilmek adına ahlaklı, erdemli; milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş bilge nesilleri hedefler. Bu doğrultuda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli medeniyetimizin üzerine inşa edildiği temel kavramlar olan aklıselim, kalbiselim ve zevkiselim nesiller yetiştirmek için madde-mana, akıl-duygu, nefis-vicdan, insan-toplum ve zaman-mekân dengesini gözetir.
Temel amaçlarımızdan biri, ''Yetkin ve Erdemli İnsan'' şeklinde iki bütünlük alanı kapsayan öğrenci profilini oluşturmaktır. Bu profil oluşmasında, eğitimin tüm paydaşları(aile, öğretmen, öğrenci ve toplum) ortak görev almak durumundadır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' nde kişiyi erdemlere ulaştıran ve dahası eylemleri aracılığıyla gözlemlenebilen değerler, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi ile kavramsallaştırılmaktadır. Modelin ana hedefi; eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olan "Huzurlu Aile ve Toplum" ile "Yaşanabilir Çevrede Huzurlu İnsan" a ulaşmaktır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli becerileri olarak da; Kavramsal Beceriler, Alan Becerileri, Eğilimler, Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri, Okuryazarlık Becerileri öğrencilerimize aktarılması gereken elzem becerilerdendir.
Bu vesileyle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin tekrar ülkemize, ilimize ve ilçemize hayırlı olmasını temenni ediyorum.'
Sınıfları da ziyaret eden ilçe komisyonu, öğrencilerden Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile ilgilli görüşlerini aldılar.